woensdag 3 oktober 2012

Mama Ina in de klas.


De ronde

Klik op de foto om alles beter te kunnen lezen.

Wij bomen verder!

De 'ronde van de wereld' van Néree ging over 'Poperinge boomt'. Wat gebeurt er nu met de boom? We denken na over wat wij met de boom kunnen doen. Leuke ideeën hoor! Vogels bekijken, een boek (voor)lezen, gezellig picknicken, tukje doen, gezelschapsspel spelen met vrienden, ... leuke tips voor bij mooi weer hé?!
Plots komt er ook een naam voor ons project: 'wij bomen verder!', fijn hé, nu zijn we écht gestart!




                                                                          Marthe en Manon zorgen voor een mooie projecthoek.                                                          

dinsdag 2 oktober 2012

Jarig!

Onze Jenne werd vrijdag 5 jaar!
Hieperdepiep hoera!

Beleven!

Techniek in de klas...
Daan verwijdert alle kabels van de oude computers..
Niet zo gemakkelijk hé ventje!
...en ondertussen...
Ontdekken de dames de nieuwe laptops.
Heerlijk!
 

Célestin Freinet

In de raad hadden we het over onze school.  De 4 nieuwe kinderen uit de klas mochten verwoorden hoe ze zich voelen bij ons op school en wat ze leuk vinden.  Een gesprek ontspon zich.

Andere kinderen vroegen zich af wat er speciaal is aan onze school.

Evelyne vertelde over Célestin Freinet.  Célestin vond het belangrijk dat de kinderen al doende konden leren.  Dat proberen wij in de klas ook nog: onze projecten, de krant en blog, uitstapjes, de rondes, de vrije werktijd, ...

We vinden het tof dat onze mama's en papa's deze school kozen voor ons!


    Célestin Freinet

Een dansje in de ronde

Nanne en haar zus Beppe bereidden gisteren tijdens hun vrije dag een dansje voor.  Ze dansten op het lied 'ritme van de stad'.  Nanne verbaasde ons met haar lenigheid.  Knap gedaan meisjes!



Een greep uit de ronde!


Iben is jarig!

Hiep hiep hoera want Iben is in het weekend jarig geweest!  Vrijdag smulden we van lekkere taart.

Proficiat Iben!

maandag 1 oktober 2012

De pad

Iben vond vorige week tijdens de speeltijd een pad.  Hij zette de pad in een emmer en nam hem mee in de klas.



We bekeken de pad eens goed.  Er waren heel wat vragen die bij ons opkwamen: hoe zie je het verschil tussen een kikker en een pad, legt een pad ook eitjes zoals een kikker, wat is de paddentrek?

Donderdag leerden we in de projecttijd over de pad.  Hier zie je wat we leerden:


Klik op de foto voor een uitvergroting.
Dinsdag vond Julie ook een pad.  Blijkbaar is onze zitput een populair plaatsje voor padden...
Kijk eens hoe groot die pad wel was!